5A - Accessible by Anyone, Anytime, Anywhere and by Any device
Senarai Aplikasi Kerajaan Negeri Sabah
Penafian dan Terma Penggunaan Semua data dipaparkan adalah betul pada masa ianya dipaparkan. Sebarang perubahan dan kemaskini akan diadakan secara dalam masa nyata atau 'real time'. Data yang diperolehi telah dianalisis dan disorotkan berdasarkan input yang telah dikemukakan. Penggunaan senarai ini adalah sebagai rujukan sahaja.
Bagi pautan-pautan yang disenaraikan, semua pautan adalah sah pada masa ianya dipaparkan dan sesetengah pautan mungkin memerlukan akses intranet atau tahap keselamatan tertentu untuk diakses bagi capaian pegawai tertentu sahaja. Bagi sesetengah sistem yang sensitif dan terhad, pautan tidak dipaparkan untuk tujuan keselamatan dan perlindungan akses.
Pengemaskinian Kementerian atau agensi yang mempunyai kemaskini terkini mengenai sistem sedia ada, pembangunan baharu atau menaik taraf sistem sedia ada yang telah disenaraikan, tidak tersenarai atau ingin disenaraikan dalam senarai ini boleh menghubungi pegawai berikut untuk penyenaraian:
Afendy bin Suraip Penolong Setiausaha Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Sabah Alamat E-Mel: Afendy.Suraip[a]sabah.gov.my
BINGKISAN INTEGRITI YB SKN
YB Datuk Seri Panglima Sr. Haji Safar bin Untong, JP Setiausaha Kerajaan Negeri Sabah
"Pengurangan karenah birokrasi dalam sistem dan prosedur kerja yang lama melalui pendigitalan perkhidmatan kerajaan akan membantu usaha membanteras rasuah, meningkatkan kecekapan serta menggalakkan perubahan sikap penjawat awam"
Bingkisan Integriti
Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Sabah Aras 28, Blok A, Menara Kinabalu, 88400 Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia Talian: 088-369900 088-369901 Faksimili: 088-211016 Navigasi Google Maps
Kerajaan Negeri sentiasa prihatin terhadap keperluan rakyat dan telah menyediakan beberapa platform untuk maklum balas dan aduan terhadap perkhidmatan yang disediakan.
Portal ini bertujuan untuk menyediakan titik pusat hubungan kepada orang awam untuk menyalurkan aduan dan ketidakpuasan mengenai jalan berturap negeri Sabah. Call Centre juga berfungsi sebagai pusat maklumat untuk pengedaran status terkini mengenai kecemasan pada Jalan Berturap Negeri Sabah.
Portal ini bertujuan untuk menyediakan titik pusat hubungan kepada orang awam untuk menyalurkan aduan dan ketidakpuasan mengenai perkhidmatan perbekalan kuasa elektrik di negeri Sabah.
Portal ini bertujuan untuk menyediakan titik pusat hubungan kepada orang awam untuk menyalurkan aduan dan ketidakpuasan mengenai perkhidmatan perbekalan air di negeri Sabah.
Jabatan Perkhidmatan Pembetungan Negeri Sabah (JPP Sabah) merupakan salah satu agensi kerajaan negeri dibawah Kementerian Kerja Raya Negeri Sabah. Pada masa ini JPP Sabah berfungsi dibawah Enakmen Perkhidmatan Pembetungan 2017 bertujuan mengawal selia sisa kumbahan domestik bagi Negeri Sabah.
Portal Aduan Rasmi Kerajaan Negeri Sabah yang dipertanggungjawabkan di bawah Bahagian Integriti dan Governans Negeri Sabah, Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri yang bertujuan untuk menyediakan titik pusat hubungan kepada orang awam, kakitangan perkhidmatan awam dan semua pemegang taruh (stakeholders) untuk menyalurkan aduan dan ketidakpuasan mengenai semua penyampaian perkhidmatan di negeri Sabah. Isu salah laku dan tatakelola juga boleh dikemukakan melalui portal ini yang akan ditangani dengan penuh kerahsiaan dan tanggungjawab.
Portal Aduan Rasuah merupakan satu platform bagi orang ramai menyalurkan maklumat berhubung kes rasuah dan penyalahgunaan kuasa. Ianya dibangunkan khusus bagi membolehkan maklumat diurus dengan lebih cekap, teratur dan telus ke arah meningkatkan keyakinan orang ramai terhadap pengurusan maklumat di SPRM. Pemberi maklumat yang dikenalpasti dan boleh dihubungi akan dimaklumkan status maklumat yang mereka kemukakan melalui sistem ini.
Anda akan keluar dari laman web kami dengan mengklik pautan ini. Kami ingin mengingatkan anda bahawa laman web luar mungkin mempunyai polisi dan kandungan yang berbeza.
Dalam memastikan maklumat yang disediakan adalah berkualiti dan sentiasa dikemaskini, kami sedang melaksanakan pengemaskinian pada pautan ini. Sila cuba lagi dalam masa terdekat.
Kotak mesej ini akan ditutup dalam 10 Saat
Refresh Page
Kandungan akan dimuatkan semula
Paparan dimuatkan semula (refresh) selepas mesej ini dipaparkan. Ciri ini akan mengemaskini paparan sekiranya terdapat kemaskini terbaru.
Sila bersedia, kandungan dimuatkan semula!
Maklum Balas atau Aduan
Sila buat pilihan
Bagi memudahkan penyaluran maklumat dan komunikasi yang berkesan, sila buat pilihan dari menu disediakan ini
Maklum Balas
Buat Aduan
Pilihan Bahasa
Sila buat pilihan terjemahan untuk kandungan portal ini:
Pemakluman Penggunaan Sila maklum bahawa kandungan asal adalah dalam Bahasa Malaysia dan terjemahan secara automatik akan dibuat berdasarkan bahasa pilihan di peranti anda. Terjemahan kepada bahasa lain mungkin menyebabkan kelainan paparan dan perkataan yang dialih bahasa