5A - Accessible by Anyone at Anytime, Anywhere and by using Any Devices merupakan motto yang membawa maksud perkhidmatan kerajaan kepada semua rakyat dan pemegangtaruh (stakeholders) dapat disalurkan dimana jua mereka berada dan boleh diakses menggunakan pelbagai peranti secara atas talian.
Laman Web ini dan Bahan yang disediakan adalah “sebagaimana adanya” dan “sebagaimana tersedia”, tanpa jaminan jenis apapun, samada tersirat, tersurat mahupun dari segi undang-undang.
Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Sabah dan Kerajaan Negeri Sabah tidak bertanggungjawab ke atas setiap kerugian atau kerosakan yang disebabkan oleh penggunaan setiap maklumat atau Bahan yang diperolehi dari laman web ini.
YB Datuk Seri Panglima Sr. Haji Safar bin Untong, JP Setiausaha Kerajaan Negeri Sabah
"Pengurangan karenah birokrasi dalam sistem dan prosedur kerja yang lama melalui pendigitalan perkhidmatan kerajaan akan membantu usaha membanteras rasuah, meningkatkan kecekapan serta menggalakkan perubahan sikap penjawat awam"
Bingkisan Integriti
Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Sabah Aras 28, Blok A, Menara Kinabalu, 88400 Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia Talian: 088-369900 088-369901 Faksimili: 088-211016 Navigasi Google Maps
Kerajaan Negeri sentiasa prihatin terhadap keperluan rakyat dan telah menyediakan beberapa platform untuk maklum balas dan aduan terhadap perkhidmatan yang disediakan.
Portal ini bertujuan untuk menyediakan titik pusat hubungan kepada orang awam untuk menyalurkan aduan dan ketidakpuasan mengenai jalan berturap negeri Sabah. Call Centre juga berfungsi sebagai pusat maklumat untuk pengedaran status terkini mengenai kecemasan pada Jalan Berturap Negeri Sabah.
Portal ini bertujuan untuk menyediakan titik pusat hubungan kepada orang awam untuk menyalurkan aduan dan ketidakpuasan mengenai perkhidmatan perbekalan kuasa elektrik di negeri Sabah.
Portal ini bertujuan untuk menyediakan titik pusat hubungan kepada orang awam untuk menyalurkan aduan dan ketidakpuasan mengenai perkhidmatan perbekalan air di negeri Sabah.
Jabatan Perkhidmatan Pembetungan Negeri Sabah (JPP Sabah) merupakan salah satu agensi kerajaan negeri dibawah Kementerian Kerja Raya Negeri Sabah. Pada masa ini JPP Sabah berfungsi dibawah Enakmen Perkhidmatan Pembetungan 2017 bertujuan mengawal selia sisa kumbahan domestik bagi Negeri Sabah.
Portal Aduan Rasmi Kerajaan Negeri Sabah yang dipertanggungjawabkan di bawah Bahagian Integriti dan Governans Negeri Sabah, Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri yang bertujuan untuk menyediakan titik pusat hubungan kepada orang awam, kakitangan perkhidmatan awam dan semua pemegang taruh (stakeholders) untuk menyalurkan aduan dan ketidakpuasan mengenai semua penyampaian perkhidmatan di negeri Sabah. Isu salah laku dan tatakelola juga boleh dikemukakan melalui portal ini yang akan ditangani dengan penuh kerahsiaan dan tanggungjawab.
Portal Aduan Rasuah merupakan satu platform bagi orang ramai menyalurkan maklumat berhubung kes rasuah dan penyalahgunaan kuasa. Ianya dibangunkan khusus bagi membolehkan maklumat diurus dengan lebih cekap, teratur dan telus ke arah meningkatkan keyakinan orang ramai terhadap pengurusan maklumat di SPRM. Pemberi maklumat yang dikenalpasti dan boleh dihubungi akan dimaklumkan status maklumat yang mereka kemukakan melalui sistem ini.
Ibu Pejabat SPRM, No.2, Lebuh Wawasan,Presint 7, 62250 Putrajaya.
: +603-8870 0000 / +603 8870 0688 : +6019 6000 696 (SMS) : 1-800-88-6000 (Hotline) : +603 8870 0934 : Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya.
Pertanyaan berkenaan Bantuan Tunai Pendaftaran IPT (BUDI)
Sekiranya ada sebarang pertanyaan berkenaan Bantuan Tunai Pendaftaran IPT (BUDI), sila berhubung dengan Pejabat Timbalan Setiausaha Kerajaan Negeri (Tugas-Tugas Khas) di talian 088-369897.
Sekian dan harap maklum.
Pegawai Bercuti
Aduan dan Ketidakpuasan Hati Terhadap Penyampaian Perkhidmatan Kerajaan Negeri Sabah
Sila bertenang dan kemukakan aduan atau ketidakpuasan hati anda melalui i-Adu dengan klik pada https://i-adu.sabah.gov.my/